Üdvözlet az olvasónak

A receptek többsége kétszemélyes adagban készíthető a megadott mennyiségből. Ha nagyobb adagban készítenéd, akkor a mennyiséget értelemszerűen és arányosa növelni kell. Ahol többszemélyes adag jön ki a megadott hozzávalókból, azt ott jelzem. Ha nem találsz valamit, és szeretnéd megtudni, hogy mit, hogy kell csinálni, miből mennyit kell beletenni egy készülő ételbe, kérdezz bátran. Akár itt, bármelyik bejegyzéshez kapcsolható hozzászólásként, vagy e-mailben blholdkukacgmailpontcom címen.

2009. március 27., péntek

Pizza

50 dkg. liszt
2 dkg élesztő vagy egy fél zacskó szárított élesztő
1 dl langyos tej 1 kávéskanál cukorral
2 dl langyos víz
1 mokkás kanál só
2-3 evőkanál olíva olaj

A lisztet tálba szitáltam, beleszórtam a szárított élesztőt, a sót, beleöntöttem a cukrozott tejet, meg a vizet, összekevertem, amikor egynemű rugalmas tésztát kaptam, meleg helyen jó fél órát kelesztettem.
Négy-öt cipót szakítottam ki belőle, lisztezett nyújtótáblán ( vagy tisztára mosott, szárazra törölt konyhapulton, vagy a tűzhely lehajtott tetején) vékonyra nyújtottam, húzogattam.
Alufóliát két rétegbe hajtottam, a felületét beolajoztam, és a tésztát rátettem
Letakartam egy tiszta konyharuhával, és benyújtottam a sütőt. Amíg a sütő bemelegedett üzemi hófokra, addig ismét kelesztettem. Ez kb.10 perc. Villával megszurkáltam a tésztát, és betettem a sütőrácsra fóliástól.
Kb. 8-10 percig elősütöttem.

Amíg sült, a következő cipót készítettem elő sütésre.

A már félig sült pizzákra tettem a feltétet.

Pizzaszószt, egy kis édeskés paradicsom pürével és egy kanálka olívaolajjal elkevertem. Vékonyan ezzel kentem be a tésztát.

Sonkát, ananászt, konzerv kukoricát pizza fűszerkeveréket szórtam rá, sajtot reszeltem rá, és visszatettem a sütőbe. Amikor a sajt megolvadt a tetején, és kicsit elkezdett pirulni, akkor volt kész. ( kb. 12 perc)

Jóféle csípős házikolbászt, vékonyra szeletelt paradicsomot, színes kalifornia paprikát, sajtot tettem rá.

Egyébként bármit lehet rátenni.

Az elősütött pizzakorongokat be lehet fagyasztani, és amikor tésztát keleszteni nincs időnk, akkor csak elő kell venni, hagyni kiolvadni, és feltétet tenni rá, és megsütni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése