Üdvözlet az olvasónak

A receptek többsége kétszemélyes adagban készíthető a megadott mennyiségből. Ha nagyobb adagban készítenéd, akkor a mennyiséget értelemszerűen és arányosa növelni kell. Ahol többszemélyes adag jön ki a megadott hozzávalókból, azt ott jelzem. Ha nem találsz valamit, és szeretnéd megtudni, hogy mit, hogy kell csinálni, miből mennyit kell beletenni egy készülő ételbe, kérdezz bátran. Akár itt, bármelyik bejegyzéshez kapcsolható hozzászólásként, vagy e-mailben blholdkukacgmailpontcom címen.

2010. január 1., péntek

Lúdláb

Vékony, kb. másfél két centi vastag piskóta tészta, kb. 25 x 33 cm nagyságú
( én most a Metróból vettem piskótatekercs kész tésztát, két adagnyi tészta lesz belőle)

Krém:

1 puncs puding por
5 dl tej
3 evőkanál liszt
1 evőkanál cukor
sűrűre főzni
kihűteni, langyosra
1 evőkanál rum

20 dkg ráma
20 dkg cukorral kikavarni
a kettőt összekavarni a puncsosba a rámásat és a tésztára kenni

10 dkg csokoládé felolvaszt
1 evőkanál olaj

ezt a tetejére kenni

Ez az autentikus krém, de én most újítottam rajta, íme:

2 zacskó puncs puding por
6 dl tej
4 evőkanál cukor
ebből pudingot főztem és kevergetés mellett kihűtöm

1 evőkanál rumot keverek el benne
1 doboz Lidl-ből vásárolt 250 gr. mascarpone krém

Ezeket összekevertem robotgéppel, szép fényes, egynemű lett.

Egy nagy kés segítségével rákentem a piskóta alapra.
A pudingos krém akkor igazán jó, ha a piskótán legalább két ujjnyi krém van.

10 dkg jó minőségű keserű csokoládét felolvasztok a mikróban, és
1 evőkanál olíva olajat keverek el benne.


Ezt az olvadt csokoládét ráöntöm a krém tetejére, és gyorsan, egy kancsó forró vízben átmelegített, a tisztára törölt nagy késsel széles mozdulatokkal elkenem a tetején a csokit.

Hagyom a csokoládét megdermedni a tetején.


A kancsó forró vizet ismét előveszem, a nagy kést felmelegítem, szárazra törlöm, és a forró késsel egy egy vágással felkockázom a sütit.
Az egy vágás után ismét forró vízbe teszem a kést, szárazra törlöm, és úgy vágok vele újra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése