Üdvözlet az olvasónak

A receptek többsége kétszemélyes adagban készíthető a megadott mennyiségből. Ha nagyobb adagban készítenéd, akkor a mennyiséget értelemszerűen és arányosa növelni kell. Ahol többszemélyes adag jön ki a megadott hozzávalókból, azt ott jelzem. Ha nem találsz valamit, és szeretnéd megtudni, hogy mit, hogy kell csinálni, miből mennyit kell beletenni egy készülő ételbe, kérdezz bátran. Akár itt, bármelyik bejegyzéshez kapcsolható hozzászólásként, vagy e-mailben blholdkukacgmailpontcom címen.

2011. június 13., hétfő

Rántott patisszon, rántott cukkini, rántott tök, rántott krumpli

Valami hús nélküli ételre volt megrendelésem, így kézenfekvő választás volt, irány a piac, vegyünk friss tököt, patisszont!

A tököt és a patisszont vékonyan meghámoztam, magját kiszedtem és egyenletes szeletkékre vágtam . Na jó igyekeztem vágni. Úgy másfél két centis vastagságúra.
Óvatosan besóztam és elkezdtem panírozni.
Szokásos módon előbb lisztbe, aztán felvert, megsózott tojásba majd zsemlemorzsába fogattam és igen bőséges forró olajban aranybarnára sütöttem. Papírtörlőre szedtem és majonézzel ettük.

A patisszon sütés után fehér, tömör húsú maradt, kellemes állagú, majdnem, mint egy fehér húsú hal. Persze a hal íze és a szálkák nélkül. A tök sokkal levesesebb, "vékonyabb" lett, íze is más, mint a patisszoné.

Ugyanígy lehet cukkinit is kirántani.
Lehet az újkrumplit is kirántani. Meg kell hámozni, vastagabb karikára vágni, sózni, esetleg borsozni, bebundázni majd kirántani.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése