Üdvözlet az olvasónak

A receptek többsége kétszemélyes adagban készíthető a megadott mennyiségből. Ha nagyobb adagban készítenéd, akkor a mennyiséget értelemszerűen és arányosa növelni kell. Ahol többszemélyes adag jön ki a megadott hozzávalókból, azt ott jelzem. Ha nem találsz valamit, és szeretnéd megtudni, hogy mit, hogy kell csinálni, miből mennyit kell beletenni egy készülő ételbe, kérdezz bátran. Akár itt, bármelyik bejegyzéshez kapcsolható hozzászólásként, vagy e-mailben blholdkukacgmailpontcom címen.

2012. november 19., hétfő

Sajtos stangli juhtúrós mártogatóssal

Hát az úgy volt, hogy sajtos stanglit akartam sütni. találtam is jó receptet, igen ám, de a recept szerint nem kell bele se élesztő, se sütőpor, se ecet, se semmi ilyesmi.

No essünk neki.

25 dkg Rama margarin
40 dkg liszt fele sima, fele rétesliszt
2 dl tejföl 3 csapott teáskanál só
1 tojás
15 dkg reszelt sajt

Valami furcsa véletlen folytán a tojást is belekevertem a tésztába, már benne volt, mire rájöttem, hogy a tojás bizony a kenéshez kell, hogy a sajt ráragadjon a tésztára...
No mindegy, így egy kicsit több liszt kellett hozzá, de a végeredmény így is jó lett.

a tésztát összegyúrom, és megkóstolom, hogy elég sós-e? Ha nem, akkor még teszek bele sót, mert sós sütit csinálunk. A tészta, amikor összeállt, beraktam egy nejlonzacskóba és betettem a hűtőbe. Lereszeltem a sajtot, felvertem még egy tojást a kenéshez, begyújtottam a sütőt.
Én három részre vettem  a tésztát, és egészen vékonyra kinyújtottam.  Bekentem felvert tojással és egy csipet sót szórtam rá. Megszórtam reszelt sajttal, majd  egy derelyevágóval vékony csíkokra vágtam, tepsibe raktam és 180 fokos sütőben 15 perc alatt kisütöttem. Amíg sült, addig a következő adagot kinyújtottam, tojással kentem, sajtoztam, felvágtam, tepsibe raktam, és mire ezzel végeztem, kisült az első adag. Az első adagot kiszedtem a tepsiből, a tepsit kitöröltem egy papírtörlővel és leraktam a járólapra a tepsit, hogy hűljön. Mire a harmadik adag kinyújtásával, kenésével és sajttal szórásával végeztem, addig a tepsi kihűlt annyira, hogy bele lehetett rakni a csíkokat.

Nem csalódtam, mert az eredmény finom lett.
Amikor kihűlt a maradékot jól záródó múanyag dobozba tettem és ma juhtúrós mártogatóssal ettük.

15 dkg. juhtúrót összekevertem egy tejszínes camping krémsajttal és frissen őrölt borssal.

A recept Myreille receptje.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése