Üdvözlet az olvasónak

A receptek többsége kétszemélyes adagban készíthető a megadott mennyiségből. Ha nagyobb adagban készítenéd, akkor a mennyiséget értelemszerűen és arányosa növelni kell. Ahol többszemélyes adag jön ki a megadott hozzávalókból, azt ott jelzem. Ha nem találsz valamit, és szeretnéd megtudni, hogy mit, hogy kell csinálni, miből mennyit kell beletenni egy készülő ételbe, kérdezz bátran. Akár itt, bármelyik bejegyzéshez kapcsolható hozzászólásként, vagy e-mailben blholdkukacgmailpontcom címen.

2009. május 16., szombat

Dobogókő 1

Igen, igen, igen! Egy jó napnak ilyennek kell lenni.
Szeretem, hogy itt Budán minden közel van. Elmentünk kirándulni, csak úgy, minden előzetes felkészülés nélkül. Csak hipp-hopp, tíz óra után beültünk az autóba, és elindultunk Dobogókőre.
Szépséges úton, rövid autózás után fent is voltunk 697 méteren. Ott álltunk a kő alatt, aminek a teteje éppen 700 méter a Balti tenger szintjéhez képest.
Sajnos a kilátás nem volt maga a tökély, mert a környező csúcsok párába takarództak, és a Duna is csak sejthető volt. Majd legközelebb...

Állítólag itt van az ezoterikus világszemlélet szerint a föld szívcsakrája. Úgy tartják, aki felkeresi ezt a pontot, annak szervezete feltöltődik energiával, egészsége pedig megerősödik. Ha beteg, állítólag csodálatos gyógyulásban lehet része.

Nem voltunk ugyan a Rám hegyen, a Ferenczi sziklánál, ahol ezt szív csakrát gondolják, hogy ott van, de szuper jót sétáltunk az országos kék túra útvonalán, megnéztük a Siketek Mária kegyhelyét, aztán hazafelé a falu szélén álló Platán panzióban megálltunk, mert már felfelé menetben ígéretes illatok szállingóztak a nyílt tűz felől.
A bográcsgulyás valóban példa értékű volt, olyan amilyennek lennie kell. A kiszolgálás gyors, udvarias, a pincér figyelmes és segítő volt. Az étel menyisége pedig, apám szavaival élve: "nem tudják mi elég egy embernek". A hely minősítése: jövünk még máskor is!

Aztán hazafelé még kitérünk Csobánka felé- amiről én azt hittem, valahol a Balaton környékén lévő település neve. Aztán rájöttem, hogy talán azért, mert egy balatoni hajó neve a Csobánc, és a Füred után én már gyerekként is úgy gondoltam, hogy akkor Csobánka is arrafelé lesz.
De nem, Csobánka bizony itt van Pomáz környékén. Egy nagyon kellemes, szép kis falu. Még a villanypóznákon is muskátli virít mindenhol.

És aztán hazaautóztunk az akácvirágos úton, és mindenféle csúcsforgalom mentesen haza is értünk. Kellemes, békés jó kis, kirándulás volt.
Itthon addig készen lett a mosás, megkávéztunk, és most pihenés.
Hétvége, ahogy kell.
Mindjárt jönnek képek is.

1. Csobánkáról pedig bizonyos körökben erősen tartja magát az az elképzelés, hogy ott van eltemetve Attila hun király:-)

2. Állítólag nagy becsben is tartotta ezt a vidéket.
    De akkor hol marad a legenda a Szeged alatt Tiszába zárt aranykoporsóról?

Én mindenesetre igyekeztem üldögélni egy kicsit a Mária kegyhelyen, és elgondolkodni arról a csakráról. A föld olyan nagy, hogy szerintem az a csakra sem lehet csak egy kicsike kis szikla.

3. ...és nemcsak egy balatoni hajó neve a Csobánc, hanem egy szépséges hegyet is így neveznek ott. Épp a káli medence szélén, Raposka és Hegymagas mögött ha arra jársz Nemesgulácson keresztül:) rálátsz. Csobánc a neve és olyan mint egy nagy kalap (ha éppen a Szigligeti várból bambulom azt a kies tájat..)

4. http://www.hirsarok.hu/node/25591
    itt van egy egész jónak tűnő összeállítás ezzel a tervezett beruházással kapcsolatban. Polgármesteri hivatal cinikus nyilatkozatára külön felhívom a figyelmet.

5. Nem is értem, hogy miért nem természetvédelmi terület ez az egész környék?

Átnéztem azt a tervezetet http://www.pilisszentkereszt.hu/data/cms475995/gazdprog.pdf
    igaz, csak átnéztem, nem áttanulmányoztam, de nem találtam benne semmi olyat, mint amit a cikk eleje ír," egy döbbenetes épületegyüttest terveznek: üvegpalotát, luxusszállót és hatalmas erdőirtásokat a gigantikus betonparkolóknak,"
    Ha bárki ilyet tervezne erre e helyre, azt tényleg meg kéne akadályozni.