Üdvözlet az olvasónak

A receptek többsége kétszemélyes adagban készíthető a megadott mennyiségből. Ha nagyobb adagban készítenéd, akkor a mennyiséget értelemszerűen és arányosa növelni kell. Ahol többszemélyes adag jön ki a megadott hozzávalókból, azt ott jelzem. Ha nem találsz valamit, és szeretnéd megtudni, hogy mit, hogy kell csinálni, miből mennyit kell beletenni egy készülő ételbe, kérdezz bátran. Akár itt, bármelyik bejegyzéshez kapcsolható hozzászólásként, vagy e-mailben blholdkukacgmailpontcom címen.

2011. február 14., hétfő

Tyúk feldarabolása

Valamikor vagy hat hét évvel ezelőtt a lányomnak és barátjának odaadtam a vidéki lakás kulcsát, hogy nyaraljanak egy jót, érezzék jól magukat. És hogy éhen ne haljanak, hagytam nekik a hűtőben egy szépen megpucolt nagyobbacska csirkét. Nem volt időm se megsütni, se feldarabolni. elláttam őket jó tanáccsal, hogy hogy kell feldarabolni, hogy főzzék vagy hogy süssék meg egészben, majd teljes nyugalommal magukra hagytam őket.

Amikor egy hét múlva hazajöttek, és kérdeztem, hogy na mit főztek a csirkéből, bevallották, hogy semmit, mert nem volt gusztusuk feldarabolni, és ahogy volt kidobták az egészet...




Ezt a bejegyzést csak erős gyomrú és idegzetű háziasszony-palánták olvassák, nézzék meg.
Kislányom, neked felmentésed van mára! Lapozz bátran tovább.


Kell hozzá néhány éles kés.



No valahogy így kell egy tyúkot, vagy egy csirkét nyolc darabba vágni.

Az így feldarabolt tyúkot, vagy csirkét már lehet pörköltnek főzni, vagy sütni.
Még a combját ketté vághatjuk az ízületnél, és a mellét is feldarabolhatjuk négy darabba.

2 megjegyzés:

  1. Milyen szép házityúk!
    Egy az egyben így szoktam én is darabolni.:)
    (Kidobni egy tyúkot? :O:O:O Hát, ehhez tényleg fiatalnak és gondtalannak kell lenni!:) )

    VálaszTörlés
  2. Óóó... Ez sajnos, gyakori a mai fiatalok és a kevésbé fiatalok között is, hogy nem mernek a nyers alapanyaghoz nyúlni, a húsok közül az anatómialag felismerhető részeket még sütve is nehezen fogadják el... Hát koppasztani már én se tanultam meg, de ha megenni nem utálom, mért utálnám felvágni? Nagyon hasznosak ezek az alapfokú tanfolyamok, kérünk még!

    VálaszTörlés