Üdvözlet az olvasónak

A receptek többsége kétszemélyes adagban készíthető a megadott mennyiségből. Ha nagyobb adagban készítenéd, akkor a mennyiséget értelemszerűen és arányosa növelni kell. Ahol többszemélyes adag jön ki a megadott hozzávalókból, azt ott jelzem. Ha nem találsz valamit, és szeretnéd megtudni, hogy mit, hogy kell csinálni, miből mennyit kell beletenni egy készülő ételbe, kérdezz bátran. Akár itt, bármelyik bejegyzéshez kapcsolható hozzászólásként, vagy e-mailben blholdkukacgmailpontcom címen.

2011. április 19., kedd

Spenót

Egy doboz fagyasztott spenót
kb.20-25 dkg krumpli
kicsi tej
egy evőkanálnyi vaj
mokkás kanál só

A krumplit kevés vízben megfőzzük, a kiolvasztott spenóttal egy fél deci tejjel botmixerrel egyneművé mixeljük, és a kívánt sűrűségre visszahígitjuk.
Visszatesszük a tűzhelyre felfőzzük és belekeverjük az evőkanálnyi vajat.

Amikor a fiam bölcsődés volt, olyan bölcsődét választottam neki, ahol volt saját konyha, és a konyhás nénik ott helyben főztek a gyerekeknek. A spenót akkora kedvence volt a gyereknek, hogy a spenótos napokon egy nyolc decis befőttes üveg mindig ott várt bennünket, hogy hazavigyük, mert a konyhás nénik odakészítették nekünk. Így nekem sose kellett spenótot főzni.
Egyszer aztán elmentünk nyaralni, és az én kisfiam kitalálta, hogy anya főzzél spenótot!
Ajaj, én nekiálltam, főztem, sűrítettem, fokhagymáztam, cukroztam, citromoztam, sóztam tán még ketchup is került bele, mert sose volt olyan ízű, mint ahogyan azt a megrendelő elvárta volna. Végül persze kidobtuk.
Itthon első alkalommal kifaggattam a konyhás néniket, hogy hogy is van az ezzel a spenóttal?
Összecsapták a kezüket, óh aranyoskám, a spenót meg egy kis sóba vízbe főtt krumpli, összetörve, összekeverve és kész.
Látod, ennyi az egész...!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése