Üdvözlet az olvasónak

A receptek többsége kétszemélyes adagban készíthető a megadott mennyiségből. Ha nagyobb adagban készítenéd, akkor a mennyiséget értelemszerűen és arányosa növelni kell. Ahol többszemélyes adag jön ki a megadott hozzávalókból, azt ott jelzem. Ha nem találsz valamit, és szeretnéd megtudni, hogy mit, hogy kell csinálni, miből mennyit kell beletenni egy készülő ételbe, kérdezz bátran. Akár itt, bármelyik bejegyzéshez kapcsolható hozzászólásként, vagy e-mailben blholdkukacgmailpontcom címen.

2014. december 17., szerda

Vajas pudingos keksz

Nagyon kellett már  nekem egy jó kis vajas keksz.  Hát pudingos lett belőle.
A facebookon tolták a képembe a neten kutakodva eltérő véleményeket olvastam, volt aki istenítette, volt aki sajnálta a beleölt anyagot és időt és közölte, hogy ez semmire se jó, nemhogy megenni.

Na  hát én ,mint a cigány lova, aki mint tudjuk, nem vak, csak vakmerő, nekiláttam.

8 púpozott evőkanál liszt
csipet só
4 evőkanál porcukor
2 zacskó vaníliás puding por (főzni való)
25 dkg. vajas ízű margarin
2 zacskó vaníliás cukor

Tehát az arányok: 2 egység liszt  1 egység cukor 2 egység vajas margarin

Nem, semmi más nem kell hozzá.

A szobahőmérsékletű vajat összegyúrni a száraz hozzávalókkal. A végére egy egybeállt, bő összemaréknyi tésztát kell kapjunk. én betettem a hűtőbe egy fél órára, mert kicsit más dolgom is volt.  mikor visszajöttem, begyújtom a sütőt, légkeveréssel kb. 200 fokra állítom.
Aztán kis golyókat formáltam belőle, ellapítottam és villával rányomtam, így bordázott mintát  kaptam. Bordázott felével egy kis kristálycukorba forgattam. Tepsibe raktam szellősen, mert össze fognak érni.

Ebből a mennyiségből pont egy gáztepsi lett tele.

Betettem a forró sütőbe és 8-10 perc alatt készre sütöttem, öt perc után erősen figyelni kell, meg ne égjen.
A forró tepsiből  lapos hússzedővel kiszedtem két tányérra és hagytam kihűlni. elkövettem azt a hibát, hogy langyosan megkóstoltam. Nem volt jó. Hümmögtem, hogy mégis a kétkedőknek volt igaza, nem jó ez.
Mikor kihűlt, újra megkóstoltam, és láss csodát kiderült, hogy ez a sütemény finom: nagyon finom.
Végül jól záródó süteményes dobozba tettem.


Bármilyen pudingport használhatsz hozzá .
Keverhetsz a tésztába apróra darabolt csokoládét,  nem árthat neki az sem, ha narancshéjat, vagy citromhéjat reszelsz a tésztába. A narancshéj mellé egy fél narancs leve is mehet a tésztába.
Kókuszreszelék hozzáadása is elég jó végeredményt ad.
A lisztbe fele mennyiségre keverhetsz zabpelyhet és akkor zabos kekszet kapsz.
Jó kísérletezést.

Az eredeti receptet a receptneked.hu oldalon találtam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése