Üdvözlet az olvasónak

A receptek többsége kétszemélyes adagban készíthető a megadott mennyiségből. Ha nagyobb adagban készítenéd, akkor a mennyiséget értelemszerűen és arányosa növelni kell. Ahol többszemélyes adag jön ki a megadott hozzávalókból, azt ott jelzem. Ha nem találsz valamit, és szeretnéd megtudni, hogy mit, hogy kell csinálni, miből mennyit kell beletenni egy készülő ételbe, kérdezz bátran. Akár itt, bármelyik bejegyzéshez kapcsolható hozzászólásként, vagy e-mailben blholdkukacgmailpontcom címen.

2015. február 14., szombat

Rozmaringos pukykamáj rizottó

Tegnap meglepett az unokaöcsém egy  egész pulykával.

Nem, nem, vicceltem.
Már meg volt koppasztva, kizsigerelve, de egyben volt.
Ezzel a mai napra tervezett lazázós programon meg ebéd tervezetem teljesen dugába dőlt, mert a pulykát fel kellett darabolni. Ez nekem nagy feladat volt, mert a pulyka nagy volt,  erős csontozatú és közben meg főtt a fejem, hogy hova is teszem, hogy fér be a mélyhűtőbe. 
Ja, meg hozott még egy libát is....


Elő kellett keresni a húsfűrészemet is, hogy fazékba férhető méretűre daraboljam a hátát-farát-nyakát. Felfűrészeltem, feldaraboltam, kicsontoztam a mellét. A belsőségei szépen meg voltak tisztítva, így azzal szerencsére semmi gond nem volt. Egyelőre külön-külön  bezacskóztam az adagokat és betettem a hűtőbe.
A libát majd egyben sütöm meg, csak a ludaskásához valókat szedtem le róla.
De annyira eltelt az idő, hogy gyorsan valami ebédet kellett összeütni.
Adta magát a lehetőség, legyen pulykamáj!

egy fél  pulykamáj
2 szál zöldhagyma
3 evőkanál pulykazsír
fél mokkás kanál só
csipet rozmaring

6 karika póréhagyma szelet
2 evőkanál pulykzsír
1 mokkás kanál só
őrölt bors
1 bögre rizs
2 bögre forróvíz

5 dkg reszelt sajt

A rizst feltesszük főzni, a zsírban megpároljuk a póréhagyma kairkáékat majd beletesszük a rizst, üvegesre pirítjuk, sózzuk és legalább négy részletben felöntjük a forró vízzel. Kavargatjuk,  fedő alatt, többször kevergetve 10 percig főzzük, majd elzárjuk alatta a tüzet és tíz percig fedő alatt hagyjuk párolódni. Nem klasszikus rizottó ez, de nem is volt hozzá klasszikus rizottónak való rizs, így aztán lazábbra vettem a receptet...

Közben a zöldhagymát üvegesre pároljuk a pulykazsírban, a felszeletelt pulykamájat beletesszük, megpirítjuk, rászórjuk a rozmaringot, ha kész sózzuk borsozzuk.

Egy tányérra kiszedjük a rizst, tetejére halmozzuk a hagymás rozmaringos májat, megszórjuk a reszlet sajttal és kész.


Szinte  több időbe telt leírni, mint elkészíteni....

Már csak a mélyhűtőbe kell valahogy beszuszakolni a jószágokat. Ami nem fér be, azt holnap főzöm meg...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése